Skip to main content

PUSAT KHIDMAT MASYARAKAT BERJAYA MEMBELI PEJABAT SENDIRI

Pusat khidmat masyarakat PAS di DUN Cempaka telah berjaya membeli pejabatnya sendiri di Taman Angsana Hilir.

Walaupun ditubuhkan kurang dari 2 tahun, hasil dari sokongan masyarakat ia telah berjaya memiliki pejabatnya sendiri. Buat masa ini ia berkongsi bangunan dengan pejabat PAS Kawasan Pandan di Kg. Pandan dan dijangka berpindah ke pejabat baru pada bulan Januari depan.

Menurut penasihat pusat khidmat ini, Iskandar Abdul Samad (kiri), dengan pejabat sendiri pusat ini akan dapat memberi khidmat yang lebih berkesan kepada masyarakat di Pandan, khususnya di DUN Cempaka.

Beliau yang juga Timbalan Persuruhjaya PAS Negeri Selangor dan Yang Dipertua PAS Kawasan Pandan berkata pusat ini sekarang dibuka setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat dari jam 9.00 pagi hingga 1.00 petang.

Selain dari menerima aduan rakyat, ia turut menawarkan khidmat nasihat guaman pada pagi Ahad kedua setiap bulan dan rawatan perubatan secara Islam pada pagi Ahad terakhir setiap bulan, tambah Islandar.

Sementara itu, menurut pengarah pusat khidmat ini yang juga merupakan Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Pandan, Suhaimi Ghazali, sumbangan masih diperlukan untuk melengkapkannya. Sumbangan boleh dimasukkan terus ke dalam akaun Bank Islam 140-320-100-3236-4 di atas nama DPP Pandan, katanya.

Sumbangan di dalam bentuk peralatan seperti komputer notebook, kamera digital dan projektor LCD sama ada yang baru atau terpakai adalah dialu-alukan, tambah Suhaimi lagi.

Popular posts from this blog

KRONISME DALAM JUALAN RUMAH BUKIT BOTAK : PKNS AKAN BUAT PENJELASAN.

Pejabat ini telah menerima banyak aduan dari orang ramai tentang jualan rumah berkembar di Selayang Mutiara yang dibina oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS). Projek tersebut adalah untuk  menempatkan  semula para peneroka Bukit Botak. Sejumlah 1,422 rumah telahpun siap dibina. Dari jumlah itu, 1,196 unit telah diperuntukkan untuk peneroka bandar sementara 79 unit disimpan untuk peneroka bandar yang tercicir. Ini bermakna terdapat baki 147 unit dibuka jualan untuk orang awam. Walau bagaimanapun terdapat aduan tentang cara penjualan rumah-rumah tersebut. Terdapat yang mendakwa PKNS telah gagal menguruskan dengan teratur orang ramai yang datang untuk membeli rumah-rumah itu. Mereka mendakwa terpaksa menunggu semalaman di hadapan pejabat jualan PKNS. Ada yang juga mendakwa kriteria pemilihan pembeli rumah adalah tidak jelas dan ini boleh menimbulkan amalan kronisme. Pejabat ini telah memaklumkan pihak PKNS tentang perkara ini. Beberapa siri mesyuarat telah turut diad

LAUTAN YANG TERANCAM - BAHAGIAN 2.

Bahagian 2 - PEMANASAN GLOBAL DAN KEKURANGAN OKSIGEN. Oleh Dato' Iskandar Abdul Samad Pemanasan global (global warming) akibat perubahan iklim (climate change) yang telah mengakibatkan aras laut (sea level) naik bukan sahaja mengancam mereka yang tinggal pesisir pantai tetapi hidupan-hidupan yang tinggal di dalam lautan. Pemanasan global ini juga sudah tentu akan mengakibatkan laut kita menjadi lebih hangat. Apabila suhu laut kita meningkat, kandungan oksigen di dalamnya akan berkurangan dan akan menimbulkan masalah kepada hidupan di dalamnya. Justeru pemanasan global memberi kesan secara langsung kepada hidupan-hidupan di lautan. Akibatnya kawasan-kawasan di dasar lautan yang boleh didiami oleh hidupan-hidupan ini juga akan berkurangan. Zon-zon yang tidak dapat menampung kehidupan kerana paras oksigen yang rendah atau "dead zone" semakin bertambah.  Banyak racun perosak (pesticides) dan nutrien (nutrient) yang digunakan di dalam pertanian telah berakhir di laut di pesisi

HATI-HATI BILA MEMBELI PANGSAPURI PERKHIDMATAN.

Hari ini banyak pemaju yang memasarkan kediaman yang dinamakan "service apartment" atau pangsapuri perkhidmatan. Kediaman jenis ini diiklankan sebagai satu  gaya hidup moden untuk generasi hari ini. Tujuan asal pembangunan pangsapuri ini adalah merupakan kediaman yang disediakan untuk disewa oleh pelancong dan "expatriate" bagi tempoh masa jangkapendek atau jangkapanjang sebagai alternatif yang lebih murah kepada penginapan di hotel. Pangsapuri pekhidmatan lazimnya dilengkapi dengan perkhidmatan-perkhidmatan seperti housekeeping, business centre, laundrette, kafe, nurseri dan kawalan keselamatan. Namun hari ini trend ini telah berubah di mana pangsapuri-pangsapuri ini didiami oleh pemiliknya sendiri ( owner occupier ). Pihak berkuasa perlu mendedahkan statistik jumlah pembangunan yang masih mengekalkan tujuan asal iaitu dilengkapi dengan pelbagai perkhidmatan seperti sebuah hotel. Sebenarnya terdapat pemaju yang terpaksa membina pangsapuri perkhidmatan kerana tanah